Emisjons- informasjon
Investor informasjon - Emisjon
Cashmere House går nå i fra .NO til .COM
Cashmere House Holding er under ettablering med bakgrunn i emisjonen som Cashmere House begynte forbrede 01.01.24. Dette gjøres for at investorer skal få en større trygghet på sin investerte kapital og at selskapet kan vokse og bli et globalt sterkt selskap. Nettbutikk- plattformen CashmereHouse.COM vil bli bærebjelke i selskapet, ettersom plattformen er spydspissen inn til våre samarbeidspartnere/levrandører. Der de kan selge sine produkter til en konkurransemessig pris på det globale markedet, ettersom nå er springbrettet for stort, og en aktøren GOBI sperrer dem ute for å gjøre dette. Nå er GOBIcashmere.com en av verdens største aktører på nett etter 8 år online (lokaliser i Mongolia med egen fabrikk). Vi har selv vært med på deler av deres reise. Nå ønsker vi med CashmereHouse.Com å gjøre det sammen for de «mindre» fabrikkene i Mongolia, slik at de også kan få en slik reise.
Så har du lyst til å bli med på denne reisen med dem?
Vår visjon er å etablere en av verdens største onlineplattform for kasjmir, med direkte tilknytning til produsentene. Dette vil ikke bare gjøre handelsprosessen mer bærekraftig, men også mer kostnadseffektivt og konkurransedyktig i et marked med stor konkurranse. Vi antar at dette konseptet representerer fremtiden for moteindustrien om 5 til 10 år. Vi har i dag et selskap i dag Cashmere House POP UP AS tidligere Cashmere House AS. Dette vil ligge under Cashmere House Holding AS, omkring 01.06.24. Netbutikkplattformen og domenet vil eies av Cashmere House Holding AS. Men Cashmere House "online" vil være et eget foretak for å i vareta nettsalget hjemmehørende i EU, etterom virksomehenten skal være i EU.
Som vist under.
Når alt nå er bygd opp vil det bli tre forettingsområder som vil følge i hånd i en hanske. Cashmere House Brand Store som er i dag på Aker Brygge, som er "Up and Runing", CashmereHouse.COM plattformen som er delvis oppe og Office UB Mongolia, som vil bli etablert i slutten av 2024. Den sistenevnte er utrolig viktig, ettersom dette er kvalitetssikkrings enheten. Men dette kontoret vil ikke tappe holdingselskapet, men øke kvaliteten på plattformen og ha egene intektsstrømmer i 2025. Mer info per e-post vil bli gitt. Som du ser; vil alle tre underselskapene ha sin egen kontant strøm!
Hva blir du medeier av:
- Du blir medeier av sterkt merkevare internasjonalt, med store vekstmuligheter globalt.
- Det vil fra 2027 bli lagt til rette for utbytte, hvis mulig iht. aksjeloven.
- Ved neste emisjon, vil aksjeeiere få mulighet til å kjøpe opp igjen sin prosent andel, til forkjøpsrett.
- Gavekort på 5000 NOK, gjelder frem til 24.12.24
MÅL
Vårt mål er å selge mellom 100- til 200-tusen plagg innen 7 til 8 år internasjonalt online, noe som er fult mulig med våre samarbeidspartnere - der vi kommer ned til 99 Euro for en standardgenser dame i EU og USA.
I Norge er markedet smalt men økende, der betalingsvilligheten er lav, og de fleste er mer opptatt av kvantitet enn kvalitet. Det totale markedet i Norge er i dag mellom 100 – 150 millioner NOK. Derfor er det bedre å satse på å ha kun en Brand Store i Norge, med fokus på kvalitet og bærekraft. Men ha søkelys på å gjøre CashmereHouse.COM mer kjent iblant turister og norske kunder og at selskapet går i null.
TEAM - Hvem er vi?
Vi er i dag et team på 5 personer, med svært allsidig erfaring. Fra å inneha over 100 års erfaring innen den globale cashmereindustrien, som er liten og lukket på topp nivå, til webdesign- der vi nå setter mer søkelys på internasjonalt salg med flere lagre World Wide. Vi har nå brukt nærmere 1,5 år på dagens nettsider, og har gjort et meget godt førsteutkast til å gå videre med.
Teamet består av tre fra Norge, en fra Skottland (med 40-års global kashmirerfaring inkludert teknisk, design, produksjon og internasjonalt salg), en i fra Mongolia (som har nærmere 30-års erfaring fra produksjon og internasjonalt salg, og som er for tiden internasjonal eksportsjef), og undertegnede som har 17-års er erfaring og er gründer, samt min samboer som er mongolsk.
Cashmere House samarbeider i dag med flere av de fremste cashmerefabrikkene i verden, og noen av de fremste cashmere-designeren i verden som har tilknytting til Italia, Frankrike, UK og Mongolia, og selvfølgelig har vi også noen i Norge som Tine Solheim. Disse vil også bli trukket inn i utviklingen av våre fremtidige design og merker.
EMISJON
Den total emisjonen vil nå være på 7 til 10 % av selskapet, med en kapitalinnhenting på mellom 3,5 til 4 millioner NOK (300- 420-tusen Euro). Minimum tegning 30000 NOK. Pris per aksje 333,- NOK.
Medeiere vil være både 1) fabrikker, 2) nåværende eiere og 3) andre investorer både nasjonalt og internasjonalt!
RISIKO:
Ta kontakt hvis du kunne tenke deg å høre mer!
Vi planlegger også teams møter med interessenter i april. Der vil det besvares på spørsmål. Samtalene her vil gå på både norsk og engelsk.
Dato for emisjon vil bli satt senere, men er iberegnet i førsten eller medio mai.
Tusen takk for at du er interesert i å være med på veien videre.
Kontakt oss!
Er du interessert, ta gjerne kontrakt med oss her!